Witaminy – źródło zdrowia i dobrego samopoczucia

image Dbaj o to, żeby wokół ciebie panował porządek. Zagracona przestrzeń sprzyja depresji i zobojętnieniu. W dużym bałaganie nie będziesz mógł się skupić. Perspektywa sprzątania rosnącej wciąż i wciąż sterty ubrań również nie będzie wpływała na ciebie mobilizująco. Staraj się sprzątać na bieżąco –na tyle, na ile to możliwe. Dbaj też o zdrowe odżywianie. Słodycze pobudzą cię na krótką metę. Wprowadź do menu więcej owoców. Wybieraj pełnoziarniste pieczywo. Jedz regularnie i pij dużo wody. Nie jedz pikantnych potraw przed snem. Przede wszystkim wysypiaj się. Każdy ma prawo do odpoczynku. Nie pozwalaj przytłoczyć się dodatkowymi obowiązkami, kiedy naprawdę nie masz już siły. Zastanów się, czy nie jesteś przypadkiem osobą, która dobrowolnie przejmuje na siebie większość obowiązków innych. Uwierz w to, że ktoś inny będzie potrafił wykonać część obowiązków za ciebie i zrobi to równie dobrze. Tymczasem ty zyskasz dodatkową chwilę na relaks. Teraz już wiesz, co na zmęczenie działa najlepiej. Jeśli natomiast wciąż nie potrafisz znaleźć przyczyn twojego zmęczenia, udaj się do lekarza. Długo utrzymujące się ospałość i apatia mogą zwiastować poważne choroby.O zdrowie trzeba dbać. I chociaż wie o tym każdy z nas, obecny styl życia zmusza nas do ciągłego biegu i wiecznego zmagania się ze stresem. Jak zadbać o siebie? Jak wzmocnić organizm? Co zrobić, by przez długie lata cieszyć się dobrym zdrowiem i świetną kondycją?
Nie zapominajmy o odpoczynku. Każdy z nas ma jakieś obowiązki i oczywiście należy się z nich wywiązywać. Jeśli jednak dysponujemy chwilą wolnego czasu, nie dokładajmy sobie dobrowolnie pracy. Zarezerwujmy ten czas dla siebie. Spotkanie z przyjaciółmi, dobry film, książką, którą od dawna planowaliśmy przeczytać. Teraz jest na to okazja. Sen i odpoczynek pozwalają naszemu organizmowi na zregenerowanie się. To dzięki chwilom wytchnienia nasz organizm będzie w stanie podołać kolejnej dobie pełnej wrażeń.Ogromne znaczenie ma właściwa dieta i sposób, w jaki jemy. Spożywanie posiłków w biegu może bardziej zaszkodzić niż pomóc. Aby nasz organizm sprawnie funkcjonował, musimy dostarczyć mu odpowiednich składników odżywczych i zapewnić odpowiednie warunki spożywania pokarmów.
Nawet najzdrowsze danie spożywane w ogromnym stresie nie przyczyny się do poprawy naszego zdrowia. Przy okazji zrezygnujmy też z fast-foodów i dań mrożonych, jeśli mamy taką możliwość. Warto nie oszczędzać na jedzeniu. Starajmy się dobierać świeże, nieprzetworzone składniki, bogate w witaminy i minerały. W końcu „jesteśmy tym, co jemy”.
Aktywność fizyczna to coś, czego nie da się uniknąć. Jeśli nie mamy duszy sportowca, starajmy się chociaż wyjść raz dziennie na długi spacer. Nie tylko wpłynie to korzystanie na naszą kondycję, ale też ukoi skołatane nerwy i poprawi krążenie. Prawda jest jednak, że każdy z nas byłby w stanie znaleźć dyscyplinę dla siebie. Aerobik, koszykówka czy bieganie nie wymagają dużych nakładów finansowych, a mogą dostarczyć ogromnej frajdy. Sport na świeżym powietrzu działa podwójnie – dzięki temu dotleniamy swój mózg.
Teraz wiesz już, jak wzmocnić organizm. Choć większość z tych zasad wydaje się być oczywista, mało kto z nas ich przestrzega. Zadbajmy o swój organizm nie za miesiąc, nie jutro, ale już dziś. W końcu nasz organizm to my sami, a drugiego już nie dostaniemy.
To, że witaminy są zdrowe dla naszego organizmu i wpływają na niego naprawdę korzystnie, wie każdy. Powtarzały nam to nasze mamy, a im z kolei powtarzały to nasze babcie. I choć witaminy nie są ani źródłem energii, ani budulca, nasz organizm nie potrafiłby bez nich funkcjonować. Są swoistymi regulatorami – ich brak poważnie odbija się na kondycji naszego ciała. Najlepsze witaminy dla kobiet to witaminy: A, C, D, E i K, a także witaminy z grupy B.
Najczęściej do naszego organizmu jesteśmy zmuszeni wprowadzać witaminę C. To dlatego, że ciężko uniknąć jest jesiennych przeziębień, a witamina C świetnie sobie z nimi radzi. Oprócz tego, że ma właściwości bakteriobójcze, odtruwa cały organizm, a także pełni istotną rolę w produkcji kolagenu. Sprawia więc, że rany goją się szybciej, a przeziębienia nie trwają w nieskończoność. Pomaga przy bólach kostnych i stawowych, obniża ryzyko choroby wieńcowej, a nawet ogranicza rozwój niektórych nowotworów. Witamina A z kolei jest witaminą, która wspomaga proces regeneracji komórek. Pozytywnie wpływa na nasz wzrok oraz na skórę, włosy i paznokcie.

Komentarze są zamknięte.


Najnowsze komentarze
    Szukaj
    Kategorie
    Tagi
    Badanie u logopedy
      Specjaliści z zakresu logopedii kojarzeni sa zwykle z małymi pacjentami. I słusznie. Logopeda największe sukcesy odnosi zwykle podczas pracy z dziećmi, które w różnym wieku mogą mieć, różne problemy związane z mówieniem. Jednak zdarzają się także kłopoty z czytaniem i pisaniem. Tu również odpowiednie ćwiczenia, przy których potrzebne będzie sporo cierpliwości, mogą przynieść spodziewane efekty. Trzeba jednak pamiętać, że praca z dzieckiem nie powinna się ograniczać tylko do treningu w gabinecie logopedycznym. Jak mówią specjaliści, wiele wysiłku powinni włożyć tez w tę prace rodzice. Logopeda zawsze służy pomocą, w jaki sposób, w formie zabawy poprawić umiejętności dziecka. Nie powinno się więc lekceważyć żadnych symptomów świadczących o tym, ze nasze dziecko może mieć kłopoty z wymową. Jeśli zaczęło mówić później od rówieśników, to jeszcze nie powód do niepokoju.
      Jednak, gdy zauważymy, ze wymowa jest nieczysta, wyrazy niezrozumiałe, jak najszybciej powinniśmy zgłosić się do poradni logopedycznej. Może się okazać, ze specjalista nas uspokoi i powie, ze nie ma nic niepokojącego w mowie naszego dziecka. Ale lepiej usłyszeć taka diagnozę, niż zlekceważyć objawy. Sa tez sytuacje, gdy do logopedy rodzice zgłaszają się zbyt późno. Nie oznacza to, ze nic nie można już zrobić. Jednak w takiej sytuacji leczenie może potrwać o wiele dłużej, ponieważ w świadomości dziecka, zakodowane zostały już niepoprawne wyrazy, które trudno będzie zmienić z dnia na dzień. Logopedzi często maja swoje gabinety w szkołach i przedszkolach, tuz obok gabinetów psychologicznych. W każdej większej miejscowości znajdują się też poradnie logopedyczne, w której znajdziemy znakomitych specjalistów. Tak, jak w większości gabinetów lekarskich, znajdziemy wysokiej klasy sprzęt diagnostyczny, tak logopedia opiera się na wrażeniach słuchowych danego specjalisty. Badania dzieci odbywają się często w formie zabawy, dzięki czemu wizyty u logopedy sa zawsze miłe i sympatyczne ,bez białego fartucha lekarskiego.